Bent u ondernemer en bent u benieuwd of een website zoals die van kookboekenwinkel Het Nieuwe Aaltje ook iets voor u is? Wij kunnen dat niet vanaf hier beoordelen natuurlijk, maar we vertellen u er graag wat meer over. 

Het Nieuwe Aaltje is een Kookboekenwinkel in Deventer. Nee, geen Bol en geen Amazon. Veel gezelliger namelijk en met eigenaars die weten wat koken is en een goed van een slecht kookboek kunnen onderscheiden. Da's interessant voor mensen die naar de winkel in Deventer kunnen en willen komen. Maar hoe breng je dat online over het voetlicht? En zo'n website + webwinkel, is dat wel haalbaar voor een 'gewone' winkel in een provinciestad?

Met de site van Het Nieuwe Aaltje bewijzen we het.

Wat hebben we gedaan?

  1. We wisten tevoren dat we de website in WordPress wilden maken, want dat is volgens ons het beste open-source CMS ter wereld. Gratis en door gebruikers makkelijk te onderhouden, twee belangrijke criteria als de wensen riant zijn, maar het budget beperkt.
  2. Nu kun je 'van scratch' een website bouwen, maar dat is enorm arbeidsintensief en daardoor kostbaar. Voor een kookboekenwinkel veel te ambitieus, want uiteindelijk wil je de kosten van je site wel terugverdienen. Gelukkig zijn er voor WordPress veel (vrijwel) kant-klare 'themes' beschikbaar die je voor een bescheiden bedrag kunt aanschaffen (tussen de 50 en 100 euro). Dus daarmee zijn we gestart.
  3. De truc is dan altijd om dat wat je gekocht hebt een eigen gezicht te geven zodat het herkenbaar is als de site van -in dit geval- Het Nieuwe Aaltje en dat alle functies zijn zoals je hebt overlegd. Dat vergt behoorlijk wat werk, maar het staat in geen verhouding tot het bouwen van een compleet nieuwe site. Wij hebben er een kleine maand aan gewerkt en toen was alles precies zo als we tevoren hadden bedacht, inclusief winkel en betaalmogelijkheid via iDeal.
  4. Inmiddels draait de site vlekkeloos. De eigenaren van Het Nieuwe Aaltje houden de inhoud bij (toevoegen nieuwe boeken, bloggen, etc) en wij zorgen voor het technisch onderhoud (kleine veranderingen doorvoeren, updates uitvoeren, back-ups maken).
  5. SEO, de zoekmachineoptimalisatie, is in dit geval een apart verhaal. Met een zoekterm als 'kookboekenwinkel Deventer' bovenaan in de Google-lijst verschijnen is geen probleem: er is geen andere kookboekenwinkel in de stad. Anders ligt dat met de boeken zelf: er zijn een paar reuzen in het land die dezelfde boeken verkopen (tegen dezelfde prijs) die altijd voorrang zullen krijgen. Daarom hebben we de lat verlegd naar 'the best of the rest'. Dat is een continu proces en de resultaten worden langzaam maar zeker beter. Maar eigenlijk is dat in deze markt niet het belangrijkst. Liever hebben we dat klanten op de adrespagina kijken en op hun eerste vrije dag naar Deventer komen om daar de sfeer te proeven van een winkel met kookboeken, veelal verse streekproducten en het advies van mensen die hart hebben voor de producten die ze verkopen!

Zullen we uw site eens onder de loep nemen? 

Uit ervaring weten we dat veel organisaties websites hebben waar ze eigenlijk niet zo goed mee overweg kunnen. Het nieuws is niet actueel, ze zijn niet goed te bekijken op een smartphone, ze kosten maandelijks een bak met geld en zijn uiteindelijk ook nog eens beroerd vindbaar. Heeft u liever een website zoals Het Nieuwe Aaltje?

Stuur een mailtje, of bel ons even. We maken gratis een site-scan van uw huidige website, we zetten uw wensen op een rijtje en maken een voorstel voor een nieuwe site. In heldere taal, met concrete afspraken en op maat. Bel of stuur een bericht!

 

Contact

Zonneveld Marks

Bergschild 23

7411 EL Deventer

 

0570 64 34 24

0655 300 150

 

info@zonneveldmarks.nl
twitter.com/zonneveldmarks