Alles draait om de inhoud

Wil je dat je organisatie zich onderscheidt in de markt? Een eigen, herkenbaar gezicht heeft? Wij helpen daarbij. Dat doen we door ons te concentreren op de inhoud van wat je wilt vertellen. De ‘content’ zoals dat tegenwoordig heet.

Wij verwoorden en verbeelden je doelstellingen in boodschappen die je doelgroep in het hart en het hoofd raken. En we zorgen ervoor dat zij je organisatie zien, horen, begrijpen en belangrijk vinden. Op ieder niveau en via ieder kanaal.

We zorgen ervoor dat je blog een trouwe lezersschare krijgt, het personeelsblad wordt verslonden en socialmediaberichten effect hebben. Maar we zorgen er bijvoorbeeld ook voor dat je de juiste sollicitanten binnenkrijgt naar aanleiding van je personeelsadvertentie. Kwestie van inhoud.

De eenmanszaak anno nu

ZonneveldMarks is het communicatiebureau van René Zonneveld. Inderdaad, een eenmanszaak. Toch spreek ik op deze site ook wel over ‘we’ en niet over ‘ik’. Misschien wat verwarrend, maar toch ook niet onlogisch.

Ik denk dat veel bedrijven graag als eenmanszaak zouden willen functioneren. Alleen maar werken met zelfstandig ondernemers, met specialisten die je helpen op het moment dat je ze nodig hebt. Geen gezeur over cao’s, over 25 vakantiedagen en kantoortijden. Dat betekent snel en flexibel werken. Geen 24/7 natuurlijk, maar zeker ook geen ‘van 9 tot 5’. Als het kan werk ik alleen, als het nodig is met anderen. Oh ja, en die overheadkosten… die zijn er dus ook niet.

Samenwerken met specialisten

Ik schakel een collega communicatie-expert (of een groter bureau) in als ik denk dat het de kwaliteit van de opdracht ten goede komt. Dat kan zijn als ik zelf geen tijd heb, maar vooral als ik weet dat iemand anders een bepaalde discipline beter beheerst dan ik.

Uiteindelijk gaat het er allemaal om dat je de kennis en kunde van collega’s op waarde weet te schatten. En dat je ze het werk gunt. Dat doe ik. Als ze mij helpen, en daarmee mijn klant, zijn ze goud waard (maar da’s een metafoor uiteraard). Omdat ik die collega’s zo waardeer en omdat opdrachten vaak tot stand komen door samenwerking, spreek ik graag over we.

En wat maken we dan zoal?

Nou ja, alles dus. Het concept voor je on- of offline campagne komt doorgaans uit eigen koker. Tekst altijd, de vormgeving soms. Bedrijfsfilms maken we dan weer nooit, daar zijn goede film- en videospecialisten voor. Maar we maken wel het script en houden natuurlijk ook de regie, om te zorgen dat alles beter wordt dan verwacht.

Een radiocommercial bedenken we zelf, we schrijven de tekst, maar zingen kunnen we dan weer niet., componeren ook niet trouwens. Dus daar is weer een creatieve opnamestudio voor. Maar of die radiocommercial er überhaupt moet komen, ja, daar hebben we wel kijk op. Een mens kan niet alles, maar samen kunnen we het wel.

Meer weten? Bel of stuur een mailtje.