Hoeveel kost het om andere mensen te helpen?

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Geld uitgeven voor een mooie tas, een smartwatch of een telefoontje. We doen het allemaal (in meer of mindere mate) en doorgaans realiseer je je op het moment van aankoop niet wat je ook met dat geld zou kunnen doen. Of met een piepklein deel ervan. Veel andere mensen helpen bijvoorbeeld, die niet eens … Lees verder

Adverteren voor beeld. Met tekst!

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Al jaren wordt er geroepen -zeker in de reclamebranche- dat ‘mensen niet meer lezen’. Dat is bewezen onzin, maar krijg zo’n misvatting er maar eens uit… Mensen lezen (en schrijven) namelijk heel veel, al is dat anders dan een paar decennia geleden. Maar goed. Je begrijpt dat ik als liefhebber van teksten, verhalen, schrijven … Lees verder

Lastig: inhakers op de Olympische Spelen

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Inhakers zijn advertenties die inspelen op een actuele gebeurtenis. En hoe actueler de inhaker, hoe beter. Die getuigt namelijk van betrokkenheid en scherpheid. Maar het is helder dat een inhaker die à la minute wordt verzonnen, lastiger te maken is dan eentje die je gewoon op de plank hebt liggen. Van die laatste zijn … Lees verder

Man sleept Apple voor het gerecht en eist 10 miljard

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Een man uit de Amerikaanse staat Florida heeft Apple aangeklaagd vanwege het kopiëren van zijn uitvinding. Later beter bekend geworden als de iPhone, iPod en iPad. Hij komt er wat laat mee, maar hij claimt dat Apple zijn vinding van een ‘Electronic reading Device’ (ERD) heeft gekopieerd. ‘In plaats van zelf zijn ideeën te ontwikkelen, … Lees verder

De jeukwoorden van 2015

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 1

Het is eind van het jaar en dat betekent dat er weer tal van lijstjes verschijnen. Heerlijk! Een van de leukste en ergste vind ik de keuze van het meest irritante woord van het jaar, georganiseerd door het INL (Instituut voor Nederlandse Lexicologie). Iedereen mocht aangeven wat het vreselijkste woord van 2015 is geworden … Lees verder

De beste tv-reclame aller tijden?

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

De STER, die club die reclames uitzendt tussen de televisieprogramma’s bij de publieke omroep door, bestaat 50 jaar. En ter gelegenheid daarvan willen ze van u weten welke tv-reclame bij u het best is blijven hangen. Inmiddels zijn ze al zo ver dat er van alle -ooit- prijswinnende commercials nog maar 12 over zijn. … Lees verder

Hulp, sponsoring of reclame?

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Het Duitse boulevardblad Bild is de laatste tijd nogal actief om vluchtelingen uit (vooral) Syrië welkom te heten. Dat verbaast velen, want de krant staat niet echt bekend om z’n tolerantie tegenover immigranten. Maar nu toont Bild zich een actieblad voor acceptatie van vluchtelingen. Eén van de bedachte acties is om de voetbalclubs uit … Lees verder

Zeilsters Team SCA winnen etappe Volvo Ocean Race

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

In de vroege ochtend van 11 juni 2015 zeilde Team SCA als eerste over de finishlijn in Lorient, Frankrijk en won daarmee de achtste leg van de Volvo Ocean Race. Na afloop probeert het Nederlandse teamlid Carolijn Brouwer (met haar zoontje op haar arm) hun gelukzalige gevoel onder woorden te brengen: “We zijn kapot, … Lees verder

Analytics: het bouncepercentage van uw website

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Als u een website hebt, houdt u statistieken bij. Althans, dat neem ik aan. Want u wilt na die worsteling (en de kosten) om uw site online te krijgen, wel weten wie er op uw website komen en wat ze daar uitspoken. De meeste webbouwers zorgen ervoor dat Google Analytics is geïnstalleerd, maar er … Lees verder

Foto’s zomaar gebruiken mag niet

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

“Een bloggende misdaadjournalist heeft een vette rekening aan zijn broek hangen voor het ‘framen’ (citeren van foto’s). Het is een terugkerende vraag bij bloggers, reclamebureaus en eigenlijk iedereen die regelmatig iets online publiceert: hoe zit het ook alweer met foto’s die van internet zijn gehaald? Mag je die zomaar gebruiken of zijn foto’s auteursrechtelijk … Lees verder

Typografie, van papier naar scherm

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

De Fransman Thibault de Fournas heeft een afstudeerproject gemaakt over typografie. Wie is die Thibault dan wel vraagt u zich af. Nou ja, dat weet ik ook niet. Maar ik ben gek op de kunst van typografie, dus als ik zoiets tegenkom deel ik dat graag met u. In dit geval een beetje laat, … Lees verder

Nep-casting door McDonald’s

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

McDonald’s deed in Las Vegas een oproep aan mensen om casting te doen voor ‘Hunger in the Night’, een soort zombie-show die opgevoerd gaat worden op ‘the Strip’, de enige straat die ertoe doet in Las Vegas. Maar ja, dat was natuurlijk in scène gezet. De rol van regisseur en choreografe werd ingevuld door … Lees verder

Aldi. Like brands. Only cheaper.

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Aldi heeft een mooie usp: we hebben dezelfde kwaliteit, maar zijn goedkoper. Dan moet je niet op tv gaan adverteren misschien, da’s namelijk best duur. In Australië doen ze het wel. Met droog-komische filmpjes. Heel kort uiteraard, want da’s goedkoper. Dit is wat je met een idee, een goedkope studio-setting en een acteur kan … Lees verder

The Hitchcock Obsession

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Christian Louboutin is schoen- en tasontwerper. En wellicht heeft hij iets met Hitchcock en diens films. Hij heeft een minisite laten maken met stills uit Psycho en Vertigo. En zoals u willicht weet dook Hitchcock op enig moment altijd op in zijn eigen films. Zo ook hier. Ontdek de regisseur en kom zo bij … Lees verder

Prachtige fotoserie tegenstellingen

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Er zijn veel fotografen die mensen fotograferen. Maar iets minder die de verschillende portretten naast elkaar zetten. Fotograaf Mark Laita deed het. En dat leverde een prachtige serie op, met naast elkaar bijvoorbeeld tieners uit de Amish-gemeenschap en punkers. Nog veel meer ‘tegenstellingen’ (of vergelijkingen, zo u wilt) vindt u in een digitale presentatie … Lees verder

Er kan er maar 1 de juiste kleur bepalen

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Simpele advertenties zijn vaak de mooiste en de beste. Nee, niet altijd, vaak. De ouderen in het communicatievak kennen nog die batterijen vol stiften. Van Pantone. Want die bepaalde welk oranje oranje was. En maakte het verschil tussen blauw en ongeveer blauw. De stiften verdwenen, maar Pantone bleef. En is nog steeds meester op … Lees verder

Don’t text and drive

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Niet sms-en of app-en als je achter het stuur zit. Lijkt logisch, maar toch zijn er veel mensen die het doen. Vaak zie je dan een overheidscampagne (bij ons SIRE), Maar Volkswagen zet zich hier ook in. En dat doen ze goed. Ook in de bioscoop. Oeps! De video blijkt verwijderd van YouTube. Dan … Lees verder

Beste WK-inhaker

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Een inhaker op een landelijke of internationale gebeurtenis kun je tevoren bedenken (‘Dank je voor je goal Robin!’) Maar da’s niet leuk, en ook niet knap verzonnen. Beter is het wat Stabilo deed na de wedstrijd van Nederland tegen Spanje. Razendsnel online gezet. Briljant.

Gekke bekken trekken

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Of het zoden aan de dijk zet weet ik niet, maar dit is wel goed in elkaar gezet: de actie van WarChild en Right to Play om kinderen hier en in oorlogsgebieden gekke bekken naar elkaar te laten trekken. Vraag me alleen af hoe die kinderen in die oorlogsgebieden aan een fijne glasvezelverbinding moeten … Lees verder

Taalvouten op Twitter

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Bij Twitter mag je maar 140 tekens gebruiken. Da’s weinig. En Twitter is snel. Da’s handig en leuk. Je kunt als een speer reageren op wat je ziet en hoort en hoewel het niet hoeft, lijkt snelheid toch een beetje de trend. Maar betekent dat dat je ook taalfouten mag maken? Nou nee.

NVWA: ‘Hans Teeuwen heeft niet gerookt’

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Ophef tijdens komkommertijd: kijkers van het programma Zomergasten (VPRO) op zondag 30 juli zagen gast Hans Teeuwen roken. Sigaretten! ‘Nou en?’ zult u zeggen. Inderdaad, nou en. Dat Teeuwen rookte en dat werd vertoond aan pakweg 800 duizend kijkers doet er inderdaag niet toe. Maar… roken is verboden in ruimtes waar werknemers aanwezig zijn.

Waar is het evenement gebleven?

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 1

Vandaag zag ik het weer: de aankondiging van een event. In mijn woonplaats, zonder internationale ambities, maar gewoon voor plaats- en streekgenoten. Een event. Was dat vroeger niet gewoon een evenement? Waar is dat woord gebleven en waarom is een event aantrekkelijker dan een evenement? Het is mij een raadsel. Net zoals ik niet … Lees verder

Gebruikt uw website cookies?

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Sinds 5 juni dit jaar moet op websites duidelijk gemaakt worden of er cookies worden gebruikt. Meestal is dat het geval, dus in de praktijk komt het erop neer dat u uw sitebezoekers hierover helder moet informeren. Cookies zegt u? Ja, cookies. Dat zijn piepkleine bestanden die uw website stuurt naar de browser van … Lees verder

Google gaat overdaad aan SEO straffen

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Google gaat een nieuwe versie van GoogleBot gebruiken waardoor websites voortaan op een andere manier worden doorzocht. Google hoopt hiermee onderscheid te kunnen maken tussen sites met een echt goede, relevante inhoud en sites die een overdaad aan SEO-maatregelen bevatten. En dat is goed nieuws voor de doorsnee surfer en slecht nieuws voor zogenaamde … Lees verder

Tips voor het schrijven van uw webteksten (2)

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Met deze tip leert u voor eens en altijd dat u in de eerste alinea van een webtekst duidelijkheid moet verschaffen over inhoud en doel van uw tekst. Waarom dat nodig is? Schrijven voor het beeldscherm is iets anders dan schrijven voor het personeelsblad. Die open deur trap ik toch nog maar een keer … Lees verder

Wat kost een website?

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Wat kost een auto? Zou die vraag wel eens gesteld worden aan een autobedrijf? Ik betwijfel het. Maar ik krijg die vraag wel. Wat kost een persbericht? Wat kost een logo? Wat kost een website? Meestal antwoord ik dan maar: tussen de 100 en 10.000 euro. En dat is een halve leugen, want soms … Lees verder

‘Wij willen ook op Twitter’

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Vandaag iemand gesproken die ‘ook op Twitter’ wilde. Baas van een druk bedrijf. Zelf ook druk, druk, druk. Maar niet druk genoeg natuurlijk :). Wilde dus advies over ‘hoe dat moest’. Welnu, dat was niet moeilijk: dat moet niet. Sterker nog: dat mag niet. Want weet u wat dat is met Twitter? Om een … Lees verder

Keyword stuffing, wat is dat?

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 1

De pogingen van organisaties om ‘goed gevonden te worden in Google’ nemen af en toe excessieve vormen aan. Iemand in de organisatie heeft wel eens iets gelezen over het nut van het gebruik van zoekwoorden (‘trefwoorden’) in een tekst en gaat driftig webteksten herschrijven. Uitstekend! Maar pas op, want wie zich tekstueel overeet staat … Lees verder

‘Klik hier’ en andere nutteloze links

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Bij het schrijven van een artikel op uw website probeert u natuurlijk niet alleen uw lezers te boeien, maar ook om zoekmachines te voeden. Het is belangrijk de zoektermen, woordcombinaties en synoniemen waarop u gevonden wilt worden terug te laten komen.

Website uit de lucht vanwege opruiing

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Bijzonder nieuws vandaag: op last van het Openbaar Ministerie is de website jokekaviaar.nl uit de lucht gehaald. De site werd beheerd door de 47-jarige vrouw (Joke dus) die het niet erg heeft begrepen op de huidige samenleving. Ze riep meermalen op tot actie, onder andere tegen de IND en onlangs tegen minister Leers. Dat … Lees verder

Tips voor het schrijven van uw webteksten (1)

Geplaatst in: Zonneveld blogt | 0

Wie een website heeft, wil gevonden worden via zoekmachines. Natuurlijk, u schrijft in eerste instantie voor uw sitebezoekers. Maar af en toe moet u de zoekmachines ook even helpen. Het een hoeft het ander niet te bijten. Het vergt alleen wat extra aandacht voor uw webteksten. Google en andere zoekmachines indexeren in eerste instantie … Lees verder

1 2